Založ si blog

Svätá detská prostota

Je úžasné byť dieťaťom. Nevnímať problémy okolitého sveta. Nestarať sa o nič. Brať najťažšie veci ako bežné. Naša Hanuška je toho príkladom. Má dva roky a vôbec ju netrápi, že v priebehu troch mesiacov stratila babku aj prababku.

.

V deň, keď Babička zomrela, bola Hanuška s rodičmi u druhých starých rodičov. Keď sa večer vrátili, hneď zamierila k jej posteli, aby jej „dala pyt so slamky“ tak ako to robila posledné týždne. To už totiž bola v niektorých veciach fyzicky zdatnejšia ako Babička sama.

.

Myslel som si, že také malé dieťa nemá spomienky, ktoré v ňom niekto neudržuje. Že keď sa niečo skončí, časom to vymaže. Napríklad aj po piatich mesiacoch…

Minulý týždeň šli moja mama, Hanuška a jej mama na cintorín sadiť kvety. Pri bráne Hanuška zahlásila „Pst, babiska spy, aby sme ju nesobudyly.“ a potom „Ked sa sobudy dam jej pyt so slamky a papat. Pst„.

.

Sancta simplicitas

Moji (starí) rodičia v Slovenskom národnom povstaní

29.08.2010

Moji rodičia počas druhej svetovej vojny bývali v malej dedinke pohoria Malej Fatry – vo Vrícku. Otec tu pôsobil ako horár. . Otec sa už od prvých dní Slovenského štátu (…) zapojil, podľa svojich možností, do boja proti fašizmu. . V čase, keď sa začalo rodiť SNP, povstalci obsadili vojenské kasárne martinskej posádky, ktorej vojaci sa pridali k povstalcom. [...]

Romantici nevymreli. Ale majú na to chuť

16.07.2010

Niekedy mám pocit, že som sa narodil do zlej doby. To „niekedy“ by sa dalo nahradiť aj spojením „takmer stále“. Že som akosi nekompatibilný s požiadavkami na vysneného chlapa. . Mojej prvej láske som písal básničky. A nie, nebolo to v pätnástich. Mal som 18 a hlavu úplne mimo a navyše z dievčaťa, ktoré za to z terajšieho pohľadu vôbec nestálo. Dnes [...]

O tom, ako spomienky miznú

11.07.2010

Človek žije dovtedy, kým si ho ľudia pamätajú. Po tých rokoch v archívoch som dospel jedine k tomu. Darmo viem niečie meno, dátum narodenia a smrti, keď medzi tým je prázdno. Život tvoria práve tie maličkosti každodenného bytia. Detaily, ktoré človek sám ani nepovažuje za dôležité. Hlúposti, ktoré nestáli za zmienku … . S Babičkou sme hodiny trávili [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

atyk

Predošlé články na atyk.blog.sk

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 21672x
Priemerná čítanosť článkov: 1970x

Autor blogu

Odkazy